tisdag 25 oktober 2016

nämen hallåja

har tagit upp datorn en gång under de snart 2 veckorna jag inte bloggat alls, och hade 
då tänkt skriva ett litet inlägg och bara uppdatera om livet men jag somnade haha.
anledningen till att det varit skralt med inlägg den senaste tiden är för att jag jobbar och jobbar.
 har faktiskt varit mycket nu. förra tisdagen var jag på en snabb shoppingtur in i staden - kom hem med en hel del ändå, och på det så gjorde jag en haul, väldigt oplanerad, oigenomtänkt och osminkad. lillebror hade höstlov förra veckan så han var här från onsdag till fredag på lite sleepover, och så åkte vi hem-hem på fredag. vi var en sväng via mormor&morfars också påvägen. körde sedan hem honom
och så for jag på mat-dejt med bästa tessan, var-så-himla-gott! umgicks med henne någon timme
efter det och sen for jag till svärmors där min älskling var, tittade på idol och åt godis.
på lördagen for vi hem till mitt esse, åt, duschade och sånt sålänge älskade pappa böt till vinterdäck
på min pärla. rasmus for på hockeymatch på eftermiddagen så jag lämnade och sminka mig.
tar ju en liten stund i och för sig det också. efteråt for vi till linttus och tittade på film.

steg upp ganska tidigt på söndagen och styrde kosan mot vasa tillbaka, hade jobb kl16 som väntade.
igår, måndag, var jag på en intervju till föregångarna om hur det är att bli bemött som ung&arbetslös.
och sen fick jag rycka in till jobbet 15-21 fast jag skulle ha varit ledig, var dödstrött när jag kom hem
duschade bara och sen damp jag ner i sängen, sov sådär från och till, tog natten runt 12, vilket är 
väldigt ovanligt för att vara jag.. sov till halv 12 idag då rasmus väckte mig och sa att han fixat
brunch, så fick förflytta mig till köksbordet och allt var framplockat redan, vardagslyx minsann.
nu sitter jag och tittar på netflix, ska börja fixa mig så småningom snart för har jobb kl17 idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar