måndag 10 oktober 2016

lördag, söndag & måndag

i lördas vaknade jag runt 12, sov nästan 11timmar den natten så var väldigt utvilad.
plockade upp lite här och där samt tittade på serie, på eftermiddagen kom ilse hit
på sleepover, kl.17 for vi till stenhaga en sväng och gick i lite butiker, sedan började
magen kurra så vi åkte till pikku quattro på varsin pizza, väldigt gemytligt.
efter det for vi tillbaka till vårt och tittade på the wolf of wall street och käkade godis.
skulle ta natt ganska tidigt eftersom jag hade jobb på söndag men blev väl 6h sömn.


var inte så jättetaggad att stiga upp halv9 i söndas men det gick an, jobbet lockade
med dubbel-lön och vem tackar nu nej till det? var själv i kassan ända till 12 och det
jättebra, var nog mera kunder på de två timmarna än vad jag trodde det skulle vara
nog om det, slutade klockan fyra så gick raka vägen hem och fixade en sen lunch
efter det somnade jag på soffan, vaknade runt kl.20... var inte på världens bästa humör
som tur hade rasmus inte kommit tillbaka då ännu så hoppade i duschen och var som 
en ny kvinna efteråt haha, fönade håret och damp ner i soffan och kollade youtubeklipp från helgen.

idag, måndag, har jag varit ledig! steg upp 11, utvilad och glad. började dagen med att byta
sängkläder, glömmer bort till varje gång vilket träningspass det verkligen är, eller är det bara jag?
sedan städade och dammade jag av mitt sminkbord, så nu är var sak på sin plats igen.
efteråt blev det dags för lunch, körde på något rätt så enkelt idag, spagetti med maletköttsås,
känns som en maträtt som skulle heta måndag om de av någon konstig orsak skulle namnges
som veckodagar haha. blev en eftermiddagskaffe någongång där och sen torkade jag damm
i hela lägenheten, rasmus dammsugade och tvättade kläder, teamwork.
en halv fem tiden så gick jag ner och mötte karin (barndomsbästis och nutida höghusgranne)
vi for till comboloppis och gick tydligen genom varenda hylla noggrant, vi var inne i 1½h?!?!
köpte ljus såklart, det om något hittar jag alltid. en ljusslinga och en liten, liten vas/ljuskopp.
efter det långa besöket for vi vidare till plantagen där jag köpte en murgröna, och sen var 
vi till tokmanni och handlade lite behövligheter såsom sköljmedel och vessapapper haha.

nu ikväll har jag bara kollat upp olika saker gällande min ekonomiska situation, ändrat
om lite inredningsdetaljer och tittat på transformers med etta ögat på tv-skärmen.
känner att det blev ett mycket längre inlägg än vad jag hade tänkt så avslutar här, ha det bra!

nya ljusslingan, myyys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar