torsdag 15 september 2016

t o r s d a g

har varit lite off the grid den senaste veckan här på bloggen känner jag
var iallafall hemma förra helgen och firade lillebror som blev 12 år gammal,
hjälpte en kompis att komma till rätta i sin nya lägenhet, hängde med systrarna
jutila på lördagskvällen, mat hos rasmus mormor&morfar på söndagen osv.
jag åkte tillbaka till vasa i måndags, och på tisdagen kl8 hade jag min första dag
på mitt nya jobb som förövrigt gick super! senare på kvällen så umgicks jag med 
min barndomsbästis karin som flyttat till höghuset bredvid vårt, trevligt som vanligt.
skulle igår också vara från 8-12 men  det blev så att jag jobbade ända till 16, 
så blev en längre dag än tänkt men inget mig emot.
åt när jag kom hem och slocknade med detsamma när jag skulle catcha upp paradise hotel
rasmus väckte mig kl20 ungefär och undrade om jag ville komma med till elin&krullis
så kvällen spenderades i goda vänners lag, kom hem ganska sent så vi gick och lag oss direkt.

hade tänkt åka hemåt idag över helgen men några minuter före vi skulle fara så fick
jag ett meddelande om jag kan jobba imorgon också, så himla kul att de frågar av mig redan.
så har ett skifte som är från 9-15.30 och efter det så hoppar jag i min bil och styr kosan
till hemtrakterna, inga andra planer inför helgen förutom inflyttningsfest på lördag!
roliga tider nu och känner att mitt hjärta blev mycket lättare nu när jag har fått jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar