fredag 29 april 2016

fredag

blev ändrade planer, blir så att jag stannar här i vasa idag och åker hem först imorgon istället.
gör ingen större skillnad för mig ändå. hade maskerad på jobbet idag och alla barnen var så fint
utklädda, till allt möjligt. åt bullar och drack mjöd, firade valborg lite i förskott helt enkelt.
fick också en "weekend-bag" och en majblomma för det får alla anställda.
på tal om det så är min arbetsprövning slut om en vecka, och efter det är jag inte helt arbetslös mera,
inte för att jag någongång varit det helt och hållet eftersom jag gjort något på dagarna.
men iallafall så kommer jag att jobba som inhoppare hela maj på dagiset och sommarjobba i juni.
efter det tänker jag vara l-e-d-i-g! inte göra något alls, bara ta ut det mesta av sommaren.
för att de två senaste somrarna har jag inte riktigt gjort något annat än bara arbetat, 
så det kommer bli skönt. siktar ju på att börja i skolan i höst om jag slipper in, och tänker då
ta studielån så något stressande över pengar tänker jag inte ta. ååh känns som att allt löser sig.
nåja idag iallafall så ska vi fara till elin&krullis på lite mys denna fredagkväll, trevligt trevligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar