tisdag 9 februari 2016

beauty tips mot pormaskar

detta är ett jätte-enkelt tips/huskur mot pormaskar!
enda du behöver är bakpulver, tandkräm och en tandborste som är mjuk.
hälften-hälften tandkräm och bakpulver, beroende på hur mycket man tycker att man behöver.
jag tog en stor tesked bakpulver och tandkräm därtill, började med att "badda" huden
med en bomullspad och varmt vatten så porerna ska öppna sig, sedan skrubbade jag sakta runt
näsan och in lite på kinderna, det svider som bara den i ögonen p.g.a minten i tandkrämen.
så skrubba, skrubba, skrubba i ca. 1 minut och sen tvätta ansiktet med ljummet vatten.
för mig så funkade det jättebra, men inget jag skulle rekommendera att göra flera gånger
i veckan eftersom tandkräm torkar ut huden jättemycket, plus bakpulver, menar det
inte kan vara världens bästa grej för huden att göra ofta, men 1 gång i veckan
har jag gjort det sedan jag började och bara man använder någon bra fuktkräm 
så går det nog fin-fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar