söndag 10 januari 2016

10 januari

haha ibland funderar jag varför jag ens har en blogg när jag uppdaterar typ 10ggr/år....
nåja det är bättre än ingenting, sen 9 december har jag bara jobbat vid dagis och typ
gjort hushållssysslor efter det, ända till 23 december då jag fick jullov! men tills den 23e
så var jag inte hemåt, utan sparade det till lovet istället. var mycket julshoppande, 
paketinslagning, matlagning, julgodis-fixande, bjöd mamma,pappa&moster på julkaffe
och i samma veva så lämnade min lillebror här i några dagar som sällskap, det var trevligt!

var hemma nästan 2 veckor, så över jul & nyår. julen var trevlig och fridfull iår också.
den spenderades med släkt från både min och Rasmus sida. hade nog varit väldigt
snäll ifjol, för fick så mycket fina julklappar som jag är så himla tacksam över! ♥

och när det mesta firandet var över så blev det mellandagsrea så var en sväng till jeppis 
med mamma och bror en måndag. hittade några saker vid emotion som jag hade ett presentkort
till, och drömparfymen, pure love in a bottle!! fyndade också vid jysk, 3 par lurviga kuddar
ett par gardiner och en metallkorg (som jag varit på jakt efter hur länge som helst) som min
kära mormor&morfar sponsrade som en lite sen "inflyttningspresent". skulle fast kunna sätta 
upp lite bilder på vad jag fick i julklapp, och vad jag köpt för de presentkort som jag också fick.

iallafall dagarna mellan jul & nyår är ju alltid lite suddiga, vet ju knappt vilken dag det är
så minns inte desto mer av dem, nyåret var väl helt ok, men inget som jag orkar gå in på. 
for tillbaka till vasa med Rasmus förra lördagen, den 2a januari. direkt jag kom in genom
dörren kände jag för att städa bort julen, så då gjorde jag det! (fast jag var dödsförkyld, men
om man känner för att städa, jaa då gör man det, för det händer verkligen inte ofta.)

4 januari var första dagen på dagiset igen, var väl som alla andra dagar där så var chill.
var ledig onsdag denna vecka som alla andra, men också tisdagen för de hade en planerings-dag
så jag behövdes inte, och vem tackar nej till en extra ledig dag? men de dagarna var nog bara
soff-dagar, var förkyld och hade tandvärk så in i jaaaa.. var hemma ännu då på torsdag.
blev en kort jobbvecka, då jag bara var måndag och fredag, men kör nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar