onsdag 28 oktober 2015

smink-favoriter

ni får ursäkta den kassa bild-kvalitén, har inte världens bästa kamera
men ni ser ju vad de föreställer åtminstone ;)
Rimmels Stay Matte primer, är nog den bästa primern jag nångonsin använt, 
fast det är ett ganska billigt märke så gör den sitt! 
Baby Skin primern använder jag där jag har porer, såsom på näsan, lite in på kinderna
och i pannan, och den funkar också som den ska så inget har jag att klaga på angående dem.
Denna foundation av Maybelline var den första jag provade när jag 
började använda smink på "heltid", har provat flera olika emellan, 
men går alltid tillbaka till denna, passar min hud jättebra.

Anastasias DipBrow Pomade är nog det bästa i sminkväg jag köpt pålänge!
Har inget negativt att säga om den alls, gör bokstavligen underverk för ögonbrynen.

Rouge har jag bara börjat använda för någon månad sen, och detta från Sleek är
väldigt bra för nybörjare, måste bara vara noga med att dutta av borsten innan 
du applicerar för färgen är jätte pigmenterad.

Denna mini-ögonskuggspalett från Wet n' Wild, använder jag i princip varje dag,
så himla lätt att bara svepa på ögonlocken om man inte orkar fixa full-face-on,
men ändå inte vill se ut som man är redo att slänga sig tillbaks i sängen närsomhelst ;)

Urban Decays, Naked 2 palett, är kanske det dyraste jag äger av allt mitt smink.
Men så himla värt pengarna! Använder den när jag vill ha lite finare sminkning.

Det här med contour är ganska nytt för min del också, bra med denna är 
att det står exakta instruktioner innanför haha, men den mörkaste färgen
passar inte alls min hy, den är alltför kall. Så jag kör på highlightern och den
mellanbruna färgen när jag vill skulptera ansiktet lite ;) Denna är från BarryM.

4 kommentarer:

  1. Vad du är duktig på smink!

    SvaraRadera
  2. Hahaha alltså shit ja måst ba sej at ja känd me rikti fancy å cool idag tå ja köpt min första kajal san lågstadie (!!) å na ögonbrynspenno å ba tänkt at jaa men nu e ja ju västa sminkarN åså kåmbä man hid å siir dehär .... tog ner me på jorden ganska mesama :D sku ja fösök me på ide så sku i sii värr ut än tå en tvååring sku smink se .. men he e hejlt okej, kanski int all måst va så insatt i smink fast man snart e tjugo (HERREGUD vilken ålderskris ja fick just) ;) kul tå nan kan iaf! (y)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, he e int så svårt som e verkar, men antar om man e intressera så kanski e var liti lättari ;) men känn de fortsättningsvis cool & fancy tu bara, alltjämt så grannt sminka edu så dont worry :D
      jaaaa fakkin 20 år, fatar int enns e sjölv heldär... ålderskris minsann :'D

      Radera